Proiectul Bani IQ

BaniIQ este un program de educaţie financiară ce se adresează unui public larg, prin care participanţii  îşi îmbunătăţesc cunoştinţele despre produsele şi conceptele financiare, cum ar fi: buget, planificare, investiţii, venituri şi cheltuieli, credite, risc financiar, etc.

Pentru mai multe informaţii accesaţi site-ul http://www.baniiq.ro/

Ghidul cumparatorului de bijuterii

Ghidul cumparatorului de bijuterii

Acest Ghid ofera sfaturi generale despre informatii pe care trebuie sa le luati in considerare inainte sa achizitionati bunuri din metale pretioase si pietre pretioase.....

Drepturile pasagerilor: o nouă aplicație pentru smartphone vă va indica toate drepturile dumneavoastră atunci când călătoriți vara aceasta

     Pasagerii blocați în aeroporturi sau care își așteptă bagajele pierdute pot să folosească de acum încolo o aplicație pentru smartphone pentru a-și verifica drepturile imediat și la fața locului. Tocmai la timp pentru vacanța de vară, Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone care vizează transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7. Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale UE și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

    Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat: „Câți dintre noi nu am stat într-un aeroport, simțindu-ne frustrați în fața cuiva care susținea că nu avem niciun drept, deși noi știam că avem! Cu ajutorul acestei aplicații, milioane de călători pot ajunge ușor la informațiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situații neașteptate.”

    Experiența unei călătorii care nu decurge conform planului este adesea stresantă. Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac față mult mai ușor situației dacă își cunosc drepturile.

    Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 - 600 EUR. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.

    În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.

    În timpul unei situații de urgență de mare amploare, așa cum a fost cazul în timpul crizei cenușii vulcanice din Islanda din 2010, aplicația poate, de asemenea, să afișeze informații și sfaturi de călătorie puse la dispoziție de Comisia Europeană.

    Aplicația face parte din campania Comisiei intitulată „Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână”.

Pentru mai multe informații privind drepturile pasagerilor, a se vedea http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/index.html

Comunicat de presa Malev Hungarian Airlines

 

Comunicat de presă -  Malév Hungarian Airlines 

Malév îşi încetează activitatea

În urma deciziei consiliului său director, compania aeriană naţională a Ungariei şi-a sistat toate operaţiunile pentru a-şi minimaliza pierderile. Ca urmare a acestei decizii, începând cu 3 februarie, ora 6:00, după aproape 66 de ani de funcţionare fără întrerupere, aeronavele Malév nu îşi vor mai lua zborul.
„Din păcate, evenimentul de care ne temeam cel mai mult şi pe care am vrut să-l evităm cu orice preţ, s-a întâmplat. Deşi în ultimele zile am avut perspective pozitive în ceea ce priveşte continuarea funcţionării companiei şi ne bucuram în continuare de încrederea pasagerilor, din cauza informaţiilor care au apărut în această perioadă, partenerii noştri şi-au pierdut încrederea în noi, începând să solicite plata în avans a serviciilor. Acest fapt a dus la creşterea accelerată a cheltuielilor, activitatea companiei devenind nesustenabilă. De asemenea, este cunoscut faptul că, în urma unei decizii a UE, proprietarul, în ciuda celor mai bune intenţii, nu mai are posibilitatea să asigure resurse financiare suplimentare pentru a finanţa activitatea companiei. Având în vedere toate aceste aspecte, Consiliul Director a hotărât să dispună încetarea activităţii companiei aeriene naţionale a Ungariei. Ne cerem scuze tuturor pasagerilor.” - a declarat Loránt Limburger, directorul general executiv al companiei.
Centrul de apeluri al companiei informează pasagerii cu privire la modul în care pot ajunge la destinaţie, precum şi la modalităţile de despăgubire.

Pasagerii au dreptul la asistenţă pentru a găsi alternative

 

ANUNŢ IMPORTANT PENTRU PASAGERI

 

Stimaţi Pasageri!

În legătură cu călătoria Dvs., vă recomandăm să vă interesaţi la celelalte companii aeriene cu privire la ofertele acestora, sau, dacă este posibil, să alegeţi un mijloc de transport alternativ.

Ca urmare a anulării zborurilor regulate Malév, pentru a vă exercita drepturile stabilite prin Decretul de Guvern 5/2012 (I.31) (a cărui a 11-a ediţie a fost publicată în Magyar Közlöny /Monitorul Oficial al Ungariei/ din 31 ianuarie 2012, şi care poate fi accesată la http://www.magyarkozlony.hu/), vă recomandăm să procedaţi în felul următor:

- În cazul în care cădeţi sub incidenţa prevederilor alineatului 2 (1) al Decretului de Guvern 5/2012 (I.31)

- adică aţi achiziţionat biletul de călătorie înainte de încetarea activităţii companiei; şi

- biletul Dvs. este valabil pentru un zbor în perioada 3-6 februarie 2012, sau dacă aţi călătorit cu biletul dus cel târziu în ziua încetării activităţii şi deţineţi un bilet valabil pentru un zbor regulat Malév, cu număr de zbor Malév pe care data de întors specificată este cel târziu 29 februarie 2012;

- Vă rugăm să solicitaţi restituirea contravalorii biletului la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  sau la următoarea adresă poştală: 1476 Budapest, Postafiók 79. Vă rugăm să anexaţi la cerere copiile tuturor documentelor relevante din punctul de vedere al călătoriei, deoarece nu vom putea evalua cererea decât dacă avem la dispoziţie aceste documente. Vă rugăm să vă asiguraţi că păstraţi în siguranţă toate documentele originale.

- Pentru a obţine restituirea contravalorii biletului, vă rugăm să procedaţi în felul următor:

- dacă aţi plătit prin virament bancar sau prin PayPal (online, la o agenţie de voiaj, la o agenţie Malév), vă recomandăm să vă adresaţi băncii pentru a afla opţiunile pe care le aveţi pentru restituire;

- dacă aţi achiziţionat biletul de la o agenţie de voiaj plătind în numerar sau prin virament bancar, depuneţi cererea de restituire la agenţia de voiaj respectivă cel târziu până la 2 martie;

- dacă aţi cumpărat biletul ca parte a unui pachet de vacanţă care includea biletul de zbor de la o agenţie de voiaj, adresaţi-vă agenţiei respective pentru a vi se restitui costul biletului;

- dacă aţi achiziţionat biletul de la o agenţie Malév plătind în numerar sau prin virament bancar, vă rugăm să trimiteţi cererea de restituire la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  sau la următoarea adresă poştală: 1476 Budapest, Postafiók 79. Cererile de restituire se vor soluţiona în termenul stabilit în procedura de faliment şi prevederile legale în vigoare;

- în cazul biletelor emise pentru zboruri Malév de alte companii aeriene, vă rugăm să vă adresaţi companiei aeriene care v-a vândut biletul;

- dacă aţi plătit taxele şi comisioanele aferente unui bilet Malév de tip „frequent flyer” prin card bancar, vă recomandăm să vă adresaţi băncii pentru a afla care sunt opţiunile de restituire;

- dacă aţi plătit taxele şi comisioanele aferente unui bilet Malév de tip „frequent flyer” prin virament bancar, vă rugăm să trimiteţi cererea de restituire la adresa de e-mail:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  sau la următoarea adresă poştală: 1476 Budapest, Postafiók 79. Cererile de restituire se vor soluţiona în termenul stabilit în procedura de faliment şi prevederile legale în vigoare;

- dacă aţi achiziţionat biletul de la o altă companie aeriană utilizând puncte „frequent flyer” Malév, vă rugăm să vă adresaţi companiei aeriene respective;

- dacă aveţi un bilet Malév emis pentru zborul unei alte companii aeriene, vă rugăm să trimiteţi cererea de restituire la adresa de e-mail:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  sau la următoarea adresă poştală: 1476 Budapest, Postafiók 79. Cererile de restituire se vor soluţiona în termenul stabilit în procedura de faliment şi prevederile legale în vigoare;

Pentru informaţii suplimentare vă rugăm să apelaţi Centrul de asistenţă Malév.

- Din Ungaria: 06-40-21-21-21

- Din străinătate: +36-1-802-11-11      

Conform hotărârii guvernului care a intrat în vigoare la 31 ianuarie 2012, pasagerii care şi-au cumpărat bilete valabile înainte de sistarea operaţiunilor companiei Malév şi al căror zbor a fost anulat în ziua încetării activităţii companiei sau în următoarele trei zile de la acest eveniment, au dreptul la asistenţă. De asemenea, acest lucru este valabil şi pentru pasagerii care au ajuns deja la destinaţie în ziua sau înainte de ziua încetării activităţii şi posedă bilete de întors pe zboruri Malév pentru cel târziu data de 29 februarie 2012. Pasagerii care se află în această situaţie vor fi ajutaţi de Malév să îşi găsească zboruri sau mijloace de transport alternative.

Informaţii în completare