GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Transport Aerian si Naval

 

Transport Naval

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a fost desemnată prin HG 1061/2013 organism național responsabil pentru asigurarea aplicării prevederilor Regulamentului (UE) nr. 1177/2010 al Parlamentului European și al Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind drepturile pasagerilor care călătoresc pe mare și pe căi navigabile interioare.

RAPORT Reg.1177_2010_ 2021 – 2022 – pentru site

Regulamentul se referă la pasagerii care călătoresc folosind serviciile de transport de pasageri care pleacă sau sosesc într-un port din Uniunea Europeană (UE), precum și la croazierele al căror port de îmbarcare se află în UE. Pentru mai multe detalii vă prezentăm: Regulamentul nr.1177/2010, HG 1061/2013, precum și o sinteză a Regulamentului

Drepturile Pasagerilor

Regulamentul stabilește normele privind drepturile pasagerilor care călătoresc pe mare și pe căi navigabile interioare și vizeaza nediscriminarea pasagerilor în ceea ce privește condițiile de transport oferite de operatorii de transport, nediscriminarea și asistența pentru persoanele cu dizabilități și persoanele cu mobilitate redusă, drepturile pasagerilor în cazuri de anulare sau întarziere, informațiile minime care trebuie furnizate pasagerilor, soluționarea plangerilor și normele generale de asigurare a aplicării Regulamentului.

Transport Aerian

Drepturile pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare, a declasării, a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor în temeiul Regulamentului (CE) nr. 261/2004

Legislația UE protejează pasagerii aerieni cărora li se refuză îmbarcarea sau al căror zbor este anulat sau întârziat. De asemenea, UE oferă pasagerilor drepturi în caz de pierdere, distrugere sau deteriorare a bagajelor. Persoanele cu mobilitate redusă beneficiază de drepturi și protecție specifice în temeiul legislației europene privind drepturile pasagerilor.

Formular UE care poate fi utilizat de pasageri pentru a depune o plângere la compania aeriană sau la organismul național competent cu aplicarea regulamentului 261/2004 privind stabilirea a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor 

Comunicate de Presă

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a aderat la Rețeaua Internațională pentru Protecția Consumatorului și Aplicarea Legii (ICPEN) pentru întărirea cooperării la nivel internațional

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a aderat la Rețeaua Internațională pentru Protecția Consumatorului și Aplicarea Legii (ICPEN) pentru întărirea cooperării la nivel internațional

“Cooperarea internațională câștigă importanță datorită globalizării și digitalizării economiei. Numărul consumatorilor afectați de fraude și escrocherii online este mult mai mare decât în formele tradiționale de comerț. Pentru a crea un mediu în care consumatorii să...

Sari la conținut