Categorii
Comunicate de Presă

ANPC a aplicat sancțiuni în valoare de peste 4 milioane lei, la nivel național

În perioada 11.08 – 14.08.2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat activitatea a peste 820 de operatori economici, la nivelul întregii țări, verificând modul în care operatorii economici respectă legislația în domeniul protecției consumatorilor.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

– 792 amenzi contravenţionale, în valoare de peste 4 milioane lei
– 503 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de peste 153.000 lei
– oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de peste 144.000 lei
– oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 27 de operatori economici.

Principalele neconformități identificate au fost:

– inducerea în eroare a consumatorilor privind proveniența produselor de origine animală
– produse oferite spre comercializare sub acțiunea directă a razelor solare și a insectelor
– nerespectarea temperaturilor de depozitare pentru produsele alimentare cu grad de perisabilitate ridicat (pește)
– existența la comercializare a produselor de origine animală (pulpe de pui) cu modificări organoleptice distincte de natura produsului
– condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a produselor cu grad de perisabilitate ridicat (sosuri)
– prestarea serviciilor în spații neautorizate
– comercializarea unor produse alimentare cu termen de valabilitate depășit
– comercializarea unor produse alimentare cu stare termică modificată
– produse alimentare congelate, fără elemente de identificare și caracterizare
– utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură, cu depuneri grosiere de gheață, rugină și mucegai
– lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare utilizate
– lipsa informării în mod corect, complet și precis a consumatorilor privind serviciile de cazare, facilitățile oferite, tarifele, mapa cu informații utile turiștilor
– lipsa informării corecte, complete și precise în ceea ce privește substanțele cu potențial alergen precum și ingredientele prezente în produsul finit
– lipsa informării privind tarifele și regulamentul de funcționare în incinta piscinelor

Categorii
Comunicate de Presă

Peste 100 de operatori economici, furnizori de energie, controlați de ANPC, în toată țara

În perioada 17.04.2025 – 16.06.2025, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a derulat, la nivelul întregii țări, premergător eliminării schemei de plafonare a prețurilor la energia electrică, o tematică de control privind verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale în domeniu, în cazul prestării serviciilor de furnizare a energiei electrice către consumatorul casnic.

Au fost controlați 116 operatori economici (inclusiv 431 de contracte emise de aceștia), fiind identificate abateri la 20 dintre companii.

Pentru neregulile identificate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

– 24 amenzi contravenţionale în valoare de peste 370.000 de lei
– 10 avertismente
– măsura remedierii deficiențelor constatate, pentru 12 operatori economici.

Cele mai importante abateri de la legislația în domeniu întâlnite au fost:

– lipsa sau completarea incorectă a ofertelor prezentate consumatorilor
– lipsa prețului final cu toate taxele incluse, în contractele cu consumatorii
– emiterea facturilor de consum și de report cu întârziere
– emiterea cu întârziere a facturilor pentru energia consumată din rețea și pentru cea produsă/injectată în rețea, în cazul contractelor cu prosumatorii
– lipsa menționării în contracte a unor informații precum: perioada de facturare, opțiunile privind modul de transmitere al facturilor, durata contractului, condițiile de reînnoire/prelungire/încetarea prestării serviciilor și a derulării contractelor
– existența unor clauze abuzive, în contracte, referitoare la obligația consumatorului de a nu permite accesul la contor a persoanelor neautorizate, în cazul în care dispozitivele erau amplasate pe domeniul public și nu pe proprietatea personală a consumatorului, acesta fiind în imposibilitate de a o respecta
– neafișarea pe site a tuturor informațiilor în baza cărora operatorul economic își desfășoară activitatea, inclusiv a informărilor cu privire la posibilitatea soluționării alternative a litigiilor (SAL).

Recomandările privind drepturile consumatorilor de energie electrică

Informați-vă corect înainte de semnarea unui contract:

– Solicitați furnizorului oferta-tip de furnizare, care trebuie să conțină toate informațiile relevante (preț, tarife, durată, condiții de reziliere).
– Asigurați-vă că prețul afișat este complet, incluzând toate taxele și tarifele reglementate.
– Verificați dacă oferta este pe piața reglementată sau liberalizată,
– Ofertele prezentate pe site-urile oficiale ale operatorilor economici, trebuie să fie accesibile pentru consultare/prezentate la avizierul de la fiecare punct de lucru al acestuia.

Aveți dreptul la un contract clar și ușor de înțeles:

Contractul trebuie să fie redactat în mod clar și să conțină informații despre:

– drepturile și obligațiile părților,
– durata contractului,
– condițiile de prelungire sau încetare,
– modalitățile de plată și penalități,
– clauzele contractuale.

Dreptul de a schimba furnizorul GRATUIT:

– Puteți schimba furnizorul de energie electrică gratuit, în termen de 21 de zile de la solicitare.
– Nu este necesară justificarea deciziei.

Furnizorul actual NU are voie să perceapă penalități pentru rezilierea anticipată dacă nu s-au încălcat clauze contractuale.

Dreptul de a fi informat în timp util despre modificările contractuale:

– Furnizorul trebuie să vă anunțe cu minimum 30 de zile înainte despre orice modificare a contractului (ex: creșteri de preț).
– Aveți dreptul de a denunța contractul dacă nu sunteți de acord cu noile condiții.

Facturile trebuie să fie clare și corecte:

Factura trebuie să includă:

– perioada de consum,
– cantitatea consumată,
– prețul aplicat,
– detalii despre tarife și taxe.

Aveți dreptul de a contesta o factură eronată și de a primi răspuns în termen legal (30 de zile calendaristice).

Aveți dreptul la compensații în cazul unor întreruperi nejustificate:

În cazul unor întreruperi repetate sau nejustificate ale alimentării cu energie, aveți dreptul la compensații financiare din partea operatorului de distribuție.

Acestea sunt stabilite prin reglementări ANRE, nu de ANPC, însă ANPC poate redirecționa sesizarea.

Dreptul la protecție în cazul consumatorilor vulnerabili:

– Dacă sunteți într-o situație financiară dificilă sau aveți un caz social, puteți beneficia de ajutoare de la stat (prin primărie sau alte instituții).
– Puteți cere încheierea unor angajamente de plată eșalonată.

Categorii
Comunicate de Presă

Comandamentul Litoral ANPC 2025: măsuri ferme pentru protecția consumatorilor – 205 controale și sancțiuni în valoare de aproximativ 800.000 lei

În perioada 28.07.2025 – 02.08.2025, comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care activează în cadrul Comandamentului Litoral 2025, au desfășurat 205 acțiuni de verificare a modului în care este respectată legislația în domeniu, în stațiunile de pe litoralul românesc.

Ca urmare a neregulilor constatate, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

– 166 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 800.000 lei
– 103 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de aproximativ 60.000 lei
– oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de aproximativ 80.000 lei
– oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 29 de operatori economici.

„Și în această vară, prin activitatea Comandamentului Litoral ANPC 2025, demonstrăm că protecția consumatorilor nu este opțională, ci o prioritate. Acțiunile de control desfășurate pe litoralul românesc reflectă angajamentul nostru ferm de a interveni rapid și eficient ori de câte ori drepturile consumatorilor sunt încălcate. Suntem hotărâți să asigurăm un mediu comercial sigur și corect, iar sancțiunile aplicate sunt dovada clară că toleranța față de abateri este zero” — Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC

Principalele abateri identificate au fost:

– comercializarea unor produse periculoase, precum “kendama”, care pot prezenta riscuri de accidentare fizică
– comercializarea unor produse periculoase, precum tatuaje, care pot prezenta riscuri precum sensibilizarea pielii și apariția reacțiilor alergice
– comercializarea unor jucării cu deficiențe de informare, privind persoana responsabilă de punerea pe piață
– comercializarea unor jucării fără marcajul CE, marcaj care dovedește conformitatea produsului cu normele de siguranță UE
– prestarea serviciilor în spații neautorizate
– lipsa verificării metrologice a mijloacelor de măsurare utilizate
– lipsa afișării certificatului de clasificare/ înregistrare în spațiile de cazare
– confort și siguranță necorespunzătoare în camerele destinate turiștilor (lenjerii/perne/saltele neigienizate, neconforme, grupuri sanitare cu depuneri grosiere de impurități)
– comercializarea unor produse alimentare nesigure, fără elemente de identificare și caracterizare
– condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a produselor alimentare
– comercializarea unor produse alimentare de origine vegetală cu modificări organoleptice, improprii consumului uman
– utilizarea echipamentelor/ustensilelor cu grad ridicat de uzură și depuneri grosiere de gheață
– lipsa menționării substanțelor cu potențial alergen în produsele alimentare
– deficiențe de informare, precum absența traducerilor în limba română, lipsa informațiilor privind perioada promoțională
– comercializarea unor suveniruri fără date de identificare și caracterizare și fără instrucțiuni de întreținere
– informarea incompletă a consumatorilor privind compoziția fibroasă a produselor textile, precum și lipsa traducerilor în limba română.

Categorii
Comunicate de Presă

În 5 zile, ANPC a controlat aproximativ 1.000 de operatori economici, la nivel național

În perioada 28.07 – 01.08.2025, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a verificat activitatea a 982 de operatori economici, la nivelul întregii țări, pentru a se asigura că aceștia respectă drepturilor consumatorilor, conform legislației în vigoare.

Ca urmare a neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

– 942 amenzi contravenţionale, în valoare de peste 5,3 milioane lei
– 597 avertismente
– oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de circa 185.000 lei
– oprirea temporară de la comercializare a unor produse în valoare de 2,6 milioane lei
– oprirea prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 41 de operatori economici.

„Gravitatea abaterilor constatate confirmă, din păcate, că unii operatori economici continuă să pună în pericol sănătatea și siguranța consumatorilor, ignorând complet obligațiile legale. ANPC nu va tolera astfel de practici și va acționa ferm, cu toate instrumentele legale disponibile, pentru a asigura respectarea drepturilor consumatorilor. Protejarea interesului public nu este negociabilă.” – Sebastian Ioan Hotca, președinte interimar al ANPC.

Principalele abateri identificate au fost:

– comercializarea unor jucării periculoase, notificate la nivel European prin sistemul Safety Gate
– comercializarea unor produse textile cu compoziție fibroasă distinctă față de cea declarată în rapoartele de expertiză
– comercializarea unor produse nealimentare fără marcaj CE și fără instrucțiuni de siguranță
– condiții improprii în camerele destinate turiștilor, din spațiile de cazare (lenjerii murdare, infiltrații, sisteme de aer condiționat neigienizate, depuneri grosiere de impurități în cabinele de duș)
– întreținerea necorespunzătoare a piscinelor, pavimentului și a mobilierului aferent (șezlonguri)
– folosirea în piscine a apei cu concentrații de clor peste limitele admise
– utilizarea uleiului alimentar cu grad avansat de degradare termică
– comercializarea unor produse alimentare cu termen de valabilitate depășit
– condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a băuturilor răcoritoare
– comercializarea unor produse fără elemente de identificare și caracterizare, care să asigure informare corectă, completă și precisă a consumatorilor
– lipsa menționării substanțelor cu potențial alergen în produsele alimentare
– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje deteriorate
– utilizarea ustensilelor/recipientelor neprofesionale, improprii alimentației publice, cu grad de uzură avansat
– nerespectarea temperaturii de depozitare recomandate de producător, pentru anumite preparate.

Categorii
Comunicate de Presă

ANPC a amendat cu 2,6 milioane lei comercianții de lapte și produse lactate, din toată țara

În perioada 16.06 – 30.06.2025 Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a deșfășurat, la nivelul întregii țări, o serie de acțiuni de verificare a modului de respectare a prevederilor legale în domeniu, pentrucomercializarea laptelui de consum, a produselor lactate și a celor derivate, ca parte a unei tematici de control.

Acțiunile au vizat 670 operatori economici, 500 dintre aceștia înregistrând diferite nereguli. Totodată au fost verificate aproximativ 30 tone de lapte și produse lactate, la peste 6 tone dintre acestea constatându-se deficiențe.

Pentru abaterile de la legislația specifică, au fost aplicate următoarele sancțiuni:

– 201 avertismente
– 482 amenzi contravenţionale în cuantum circa 2,6 milioane lei
– oprirea definitivă de la comercializare a peste 2 tone de produse lactate în valoare de circa 75.000 lei
– oprirea temporară de la comercializare a aproximativ1,5 tone de produse lactate, pentru deficiențe de etichetare.

„Atunci când vorbim despre produse perisabile precum laptele și lactatele, toleranța față de nerespectarea regulilor este zero. Nu vom ezita să aplicăm măsuri ferme și sancțiuni drastice ori de câte ori vom identifica abateri. Operatorii economici trebuie să înțeleagă că orice neglijență poate pune în pericol sănătatea consumatorilor. ANPC va intensifica acțiunile de control, iar cei care nu respectă legea vor suporta consecințele.” — Sebastian Hotca, Președinte interimar ANPC

Principalele nereguli constatate:

– comercializarea laptelui de consum şi a produselor lactate în afara datei durabilităţii minimale, respectiv,  a datei  limită de consum stabilite  de  producători (84% dintre judeţe)
– comercializarea unor produse lactate cu modificări organoleptice de aspect și culoare, cu urme evidente de alterare
– comercializare laptelui și a unor produse lactate cu ambalaj deteriorat
– comercializarea produselor lactate în spații comune cu produse cu adaos de alte tipuri de grăsimi/proteine, altele decât cele de origine lactată, fapt ce induce în eroare consumatorul privind natura produselor
– lipsa unei informări corecte, complete și precise a consumatorilor, care să permită alegerea raţională, în conformitate cu nevoile lor
– folosirea unor condiții necorespunzătoare de depozitare și păstrare a produselor, care pot determina apariția risculuide contaminare a produselor
– nerespectarea regimului de temperatură indicată de producător, pentru păstrarea produselor (comercializarea acestora la temperaturi de peste 10°C, comparativ cu cearecomandată de producător, respectiv 2-8 °C)
– lipsa informațiilor obligatorii referitoare la produsele lactate vrac, comercializate în piețele agroalimentare(procent de grăsime, data fabricației, data durabilității minimale, condiții de păstrare etc.)
– lipsa afișării substanțelor cu potențial alergen pe care le pot conține produsele lactate.

RECOMANDĂRI  PENTRU  CONSUMATORI:

– Acordați o atenţie deosebită, atunci când cumpărați lapte și produse din lapte, asupra modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care ambalajul acestora este bombat, rezultă că a început procesul de fermentare şi produsul nu mai este propriu consumului uman.
– Acordați atenţie deosebită condițiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere, cât și la domiciliu; verificaţi dacă laptele şi produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producător; refuzaţi să achiziţionaţi produse care au fost expuse la comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător.
– Solicitați vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să vă arate eticheta produsului pentru a-i analiza compoziţia şi, mai ales, valabilitatea datei durabilităţii minimale.
– Refuzaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare.
– Când doriţi să cumpărati lapte şi produse din lapte, solicitaţi informaţii suplimentare vânzătorilor cu privire la natura produselor pe care doriţi să le cumpăraţi, întrucât există cazuri în care comercianţii expun la vânzare, în acelaşi spaţiu înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate; în condiţiile în care modul de prezentare (formă de calup, dimensiuni, aspect, culoare) şi chiar de etichetare sunt asemănătoare, diferenţierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar să solicitaţi informaţii suplimentare din partea personalului cu atribuţii de vânzare din cadrul magazinelor. Vă informăm că, în cazul înlocuitorilor de produse lactate, grăsimile lactate au fost înlocuite parţial sau total cu grăsimi de altă origine decât cea lactată.
– Refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale/data limită de consum modificată sau depăşită.
– La cumpărarea produselor alimentare şi, implicit a laptelui si produselor din lapte, solicitați  şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.
– Nu cumpăraţi lapte şi produse din lapte din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibara bon de casă cu care să justificati tranzacţia comercială şi riscaţi să achiziţionati un produs neconform sau chiar nesigur care vă poate afectasănătatea.

Categorii
Comunicate de Presă

ANPC a controlat aproape 700 de operatori economici care produc, distribuie sau comercializează apă minerală sau de izvor

În perioada 01.07- 11.07.2025, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat, la nivelul întregii țări, o serie de acțiuni de verificare privind respectarea prevederilor legale referitoare la modul de comercializare, etichetare, prezentare şi publicitate a apelor minerale naturale şi a apelor de izvor, ca parte a unei tematici de control.

În cadrul acțiunilor, au fost controlaţi 687 operatori economici (192 distribuitori, 6 producători, 478 magazine şi 11 staţii de distribuţie a carburanţilor) și a fost verificată o cantitate de circa 1,8 milioane litri apă minerală naturală şi apă de izvor, aproximativ 100.000 litri din aceasta nerespectând prevederile legale în vigoare în domeniu.

Ca urmare a deficienţelor constatate, au fost dispuse următoarele sancțiuni:

– 180 avertismente
– 395 amenzi contravenționale, însumând circa 1,9 milioane lei
– oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a peste 65.000 litri de apă minerală naturală și apă de izvor îmbuteliată în valoare de circa 180.000 lei
depozitată în condiții improprii sub acțiunea directă a razelor solare sau care prezentau caracteristici organoleptice neconforme;
– oprirea temporară de la comercializare a aproximativ 19.000 litri apă minerală naturală și apă de izvor, până la remedierea neconformităților constatate.

Principalele abateri întâlnite sunt:

– depozitarea improprie, nerespectând condițiile de temperatură recomandate de producător, direct sub acțiunea razelor solare, în perioade caniculare
– comercializarea apelor minerale și de izvor cu caracteristici organoleptice
neconforme
– lipsa unui buletin de analiză a produselor care să ateste conformitatea acestora, în prezența unor suspiciuni privind încadrarea lor în parametri de calitate
– comercializarea apei de izvor cu buletine de analiză care nu conțineau valorile anumitor elemente sau, în cazul altora, acestea erau mai mari decât nivelul normal
– comercializarea unor ape minerale naturale cu data durabilităţii minimale depăşită
– comercializarea unor ape minerale și de izvor cu ambalaj deformat, deteriorat, neetanș sau fără etichete de produs
– comercializarea apei în ambalaje reutilizabile (sifon) foarte murdare, mătuite
– comercializarea de apă minerală naturală și/sau apă de izvor cu deficiențe de informare, neoferindu-se consumatorilor informațiile obligatorii, care să permită alegerea sortimentului dorit, inclusiv lipsa traducerii sau traducere eronată în limba română
– lipsa afișǎrii preţului de vânzare sau neafișarea prețului pe unitatea de mǎsurǎ
– lipsa menţionării separate a valorii SGR (sistemul de garanție-returnare)
– nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa menționării prețului vechi barat, a perioada în care se desfășoară oferta sau sintagma ”în limita stocului disponibil”etc.)
– nerespectarea, pe eticheta de la raft, a denumirii exacte de pe eticheta de produs

„Este inacceptabil ca, în anul 2025, un produs de consum atât de important precum apa să fie comercializat în condiții care pot pune în pericol sănătatea populației. Operatorii economici au obligația legală și morală să respecte normele privind calitatea, depozitarea și informarea corectă a consumatorilor. ANPC va acționa ferm ori de câte ori sunt constatate abateri, pentru că prevenirea riscurilor și protejarea consumatorilor nu sunt opționale, ci
obligatorii”– Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

SFATURI PENTRU CONSUMATORI:

– Acordaţi o atenţie deosebită, când cumpăraţi ape minerale naturale şi ape de izvor, asupra modului de prezentare a ambalajului, asupra etanşeităţii recipientelor;
– Acordaţi o atenţie deosebită aspectului produselor, în ceea ce priveşte prezenţa suspensiilor care pot proveni de la nerespectarea temperaturilor de depozitare/expunere;
– Acordaţi atenţie condiţiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciliu, atunci când producătorul impune condiţii în acest sens;
– Citiţi cu atenţie înscrisurile de pe etichete şi cumpăraţi numai acel produs care corespunde preferinţelor şi necesităţilor dumneavoastră:
– La cumpărarea produselor alimentare, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a puteaproba în cazul în care, în mod justificat, doriţi sa reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs.

Categorii
Comunicate de Presă

ANPC intensifică controalele pe litoral: verificări nocturne în cluburi și măsuri ferme împotriva neregulilor

Agenții economici de pe litoral, care se bucură că activitățile lor se desfășoară după ora 23.00, nu vor scăpa de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. Începând de vineri noaptea(18 iulie), am demarat controale în toate cluburile sau locurile unde există petreceri sau alt gen de activități de noapte, programate în weekend, de la miezul nopții și până spre dimineață.

În weekendul 18-20 iulie, vom lua la pas fiecare club din stațiunile de pe litoral. Vineri noapte, am închis alte 7 cluburi, din cauza mai multor nereguli, unele devenite deja obișnuință.

– Big Twin Max (Club Max Caffe)
– El Comandante
– Kaluda Beach
– OPUS BEACH
– Club D’or
– Club Gossip
– Discoteca Vox Maris

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Cristian Popescu Piedone, va fi prezent pe teren, alături de comisari, pentru coordonarea activității de control și supraveghere. Controale vor avea loc și weekendul viitor.

Sunt unii care dacă văd că nu sunt lângă colegii mei, vor să scape de amenzi sau de închiderea activității spunând că sunt prieteni cu mine. Să fie foarte clar: eu nu am prieteni care încalcă legea sau care nu respectă munca mea și a colegilor mei! Dacă ar fi fost prietenii mei, ar fi respectat munca pe care o fac împreună cu comisarii ANPC, în slujba consumatorilor, tocmai ca să nu ne dea de lucru suplimentar și inutil.

Categorii
Comunicate de Presă

ANPC a suspendat activitatea a 9 unități de pe litoral din cauza condițiilor insalubre și a alimentelor alterate

La unii agenți economici, “a înflorit salcâmul în bucătărie. La alții, se miră și proprietarul ce mizerie poate să aibă în blocul alimentar. Nici joi, 17 iulie, lucrurile nu au stat altfel ca în restul zilelor de control. Aceeași mizerie, aceleași alimente expirate sau bucătării murdare și pline de gândaci au fost tabloul unei noi zile de control pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Comisarii ANPC, coordonați de președintele Cristian Popescu Piedone, au luat din nou la pas restaurantele, hotelurile, pensiunile și parcurile de distracții din stațiunile de la malul mării.

Autoritatea a suspendat temporar activitatea a 9 astfel de societăți (0-6 luni) din cauza gândacilor, mizeriei, mucegaiului, alimentelor alterate, condițiilor improprii de depozitare a mărfii, de congelare, temperaturii improprii la care erau păstrate alimentele sau frigiderelor în care erau păstrate.

Societățile cu activitate sistată temporar:

– ARES STAR SRL-Autoservire Cristal Eforie Nord, marfă retrasă pentru distrugere 45kg/3.359lei, un avertisment și amendă 15.000 lei;
– II MAMUT GHIULNAR Costinești
– HOTEL OBELISC SRL Costinești
– UGUI AVM SRL- Turkish Grill Venus, marfă retrasă pentru distrugere 14kg/667,5 lei, amendă 15.000 lei;
– SOLARIS SRL- Mangalia/ Venus/ Saturn
– NADKYA PUB SRL- Mangalia, marfă retrasă pentru distrugere 12.270kg/637,57 lei, amendă 10.000 lei;
– MERCUR SRL- Mangalia, 50kg/ 2643,5 lei , amendă 20.000 lei;
– VERNICOL ACTIV SRL- Autoservire AYLIN Venus, marfă retrasă pentru distrugere 244,6 kg/6679,5 lei și amendă 10.000 lei;
– DISCO DUNĂREA SRL- Vama Veche/2 Mai.

Comisarii au mai lăsat amenzi și altor societăți prestatoare de servicii similare, care au scăpat fără să le fie oprită activitatea.

– SC EVOMAR TRADITIONAL ( TERASA ARDELENEASCĂ), Eforie Nord, s-au confiscat 45 KG/ 5361 LEI, s-a dat un avertisment și o amendă de 15.000 lei.
– SC RYAYA SKY SRL Saturn, unde s-au confiscat 67 kg/1.114 lei de marfă și s-a dat o amendă de 8.000 lei(nu a putut prezenta autorizația de funcționare).

Categorii
Comunicate de Presă

Restaurant închis de ANPC: amenzi de 38.000 lei, marfă casată și condiții insalubre în bucătărie

Controalele comisarilor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, din data de 11 iulie 2025 – Comandamentului Litoral ANPC 2025, au vizat mai mulți comercianți cu puncte de lucru în stațiunile de la malul mării.

Unul dintre restaurantele verificate de comisari este și “LAVRION “- Mangalia (SC DINASTY PRO VSF SRL).

La finalul controlului, punctul de lucru a fost închis de către comisarii ANPC, care au aplicat și 6 amenzi în valoare 38.000 lei și s-a dispus ca întreaga marfă (7.608 lei) să fie dată spre casare, împreună cu toate ustensilele și frigiderele folosite pentru conservarea alimentelor.
Camera pentru depozitare prezenta pânze de păianjen foarte vechi și foarte dense, în bucătărie s-au găsit gândaci, în mai multe locuri din blocul alimentar, iar unitatea nu avea autorizație de funcționare emisă de primărie.

– Restaurantul funcționa în condiții igienico-sanitare neconforme, cu proceduri nesigure, schimbare termică a materiilor prime și lipsă elemente de identificare / materii prime.
– Din meniu lipsea lista cu aditivi și declarația nutrițională.

Se casează absolut toată marfa, raportat la zeci de gândaci, păianjeni…înlocuirea a absolut tot. Nu mai spun de deratizare curte, canal, absolut tot. Practic, o luați de la zero. Dacă mai vreți. Dacă nu, apucați-vă de filatelie, la malul mării!

Categorii
Comunicate de Presă

Val de controale ANPC pe litoral: 60 de comercianți verificați, 8 unități închise, amenzi de peste 280.000 lei și tone de marfă retrasă!*

Controalele comisarilor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, din data de 10 iulie 2025 – Comandamentul Litoral ANPC 2025, au vizat 60 de comercianți din mai multe stațiuni de la malul mării.

47 dintre controale s-au soldat cu amenzi în valoare de 281. 000 lei, 15 avertismente, 2 invitații la sediu, marfă confiscată pentru casare în valoare de 20.922 lei și 8 unități comerciale închise temporar.

Cele 8 puncte de lucru a căror activitate a fost sistată temporar (0-6 luni) sunt:

– ESTIVAL CENTER SRL(Mamaia Nord),
– CRISANOVICI SRL(Techirghiol),
– NEW HOLYDAY CONCEPT SRL(IEforie Nord),
– ROȘU FLORIN 2-parc de distracții(Eforie Nord),
– II BĂDUICĂ M. ADRIAN CONSTANTIN / B FAMILY TURISM BUSINESS SRL(Costinești),
– FAMOUS CENTRAL PARK SRL(Costinești Beach Please!),
– DELTA SRL(Neptun Olimp Jupiter).

De asemenea, controale au mai avut loc în stațiunile Mangalia-Saturn și Vama Veche, soldate cu amenzi(40.000 lei) și avertismente(2).
Pe lângă sancțiunile de mai sus, controalele au impus retragere de produse din consum, remediere deficiențe și oprire temporară prestări servicii.

Principalele abateri constatate:

-lipsă autorizație UAT
-autorizație ISCIR nevizată
-produse nesigure (produse fără date de identificare și caracterizare/produse depozitate neconform/produse fără data deschiderii afișată/produse cu DLC depășit)
-proceduri nesigure (ustensile neconforme/agregate frigorifice cu depuneri de gheață/agregate frigorifice neprofesionale/bloc alimentar ușor neigienizat/agregate frigorifice cu chedere deteriorate/neigienizate/depozitare neconformă)
-mobilier deteriorat/grad ridicat de uzură
-camere fără plase protecție insecte/fară mape informare turiști
-meniu incomplet (lipsă listă ingredientelor/valori nutriționale)
-lipsă huse protecție saltele/saltele neigienizate/lipsă mesaj Pro Natura
-lipsă mapă cameră (instrucțiuni utilizare TV/aer condiționat)
-grupuri sanitare neigienizate/obiecte sanitare neigienizate.

Sari la conținut