Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

Centrul European al Consumatorilor

Ce este ECC România și când a fost înființat?

La 1 ianuarie 2008, Centrul European al Consumatorilor din România – ECC Romania s-a alăturat rețelei ECC-Net pentru a-i sprijini pe cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul nostru este să oferim consultanță juridică gratuită în probleme de comerț transfrontalier și să încercăm rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor pe care le primim de la consumatorii români, dar și din alte state membre

Ce poate face ECC România?

Informare: poate oferi sfaturi consumatorilor cu privire la drepturile lor sau informații practice atunci când se deplasează prin UE – de la închirierea unei mașini, rezervarea unui pachet de vacanță sau a unui zbor, la comanda unor produse online.

Sprijin în soluționarea unei plângeri: atunci când consumatorii au o reclamație împotriva unui comerciant dintr-un alt stat membru, ECC România poate coopera cu alte Centre din ECC-Net pentru a găsi o soluție amiabilă la problemele întâmpinate.

Consultanță: dacă o soluționare pe cale amiabilă nu este posibilă, ECC Romania poate oferi sfaturi cu privire la calea de urmat – mijloace alternative de soluționare a litigiilor, Procedura Europeană privind Cererile cu Valoare Redusă (sub 5.000 de euro), Procedura Europeană privind Somația de Plată sau un alt organism.

Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.

Toate serviciile oferite de Centrul European a Consumatorilor din România sunt gratuite.

Plângerile consumatorilor împotriva unor companii din UE pot fi preluate numai dacă aceștia sunt rezidenți sau cetățeni ai unui stat membru al UE (plus Norvegia și Islanda) și dacă legislația comunitară este aplicabilă.

Toate serviciile oferite de Centrul European a Consumatorilor din România sunt gratuite.

Ce nu poate face ECC România?

  • Nu poate obliga comerciantul să accepte soluționarea litigiului pe cale amiabilă
  • Nu poate reprezenta în mod legal consumatorii (de exemplu, în instanță)
  • Nu poate prelua plângerea dacă sediul comerciantului se află în statul de rezidență al consumatorului
  • Nu poate interveni dacă sediul comerciantului se află în afara UE (de exemplu în China, Canada sau SUA)

Ce alte activități mai desfășoară ECC România?

Cooperează cu celelalte rețele constituite la nivelul UE care oferă informații esențiale asupra Uniunii Europene, asupra legislațiilor naționale și practicii judiciare, cum ar fi Rețeaua Europeană Judiciară (European Judicial Network), SOLVIT și FIN-NET. Rețeaua Europeană Judiciară urmărește îmbunătățirea implementării legislației civile și comerciale, SOLVIT se ocupă de problemele care apar ca urmare a aplicării greșite a regulilor privind Piața Internă, iar FIN-NET reprezintă o rețea extrajudiciară pentru serviciile financiare.

Oferă Comisiei Europene informații directe privind subiectele de interes pentru consumatori și puncte de vedere privind politica de protecție a consumatorilor.

Realizează, împreună cu celelalte Centre din ECC-Net, comparații transfrontaliere care vizează probleme de interes pentru consumatori, precum prețurile, legislația etc.

Cum este finanțat ECC România?

ECC România este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor. ECC România funcționează în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, București

Program: Luni – Joi: 08:00 – 16:30 | Vineri: 08:00 – 14:00


Copyright © 2024 | Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Sari la conținut