GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
Acțiunile de control întreprinse de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la marile magazine continuă, dat fiind că sesizările consumatorilor referitoare la neregulile prezente aici, nu contenesc.
Alte două magazine al operatorului economic Mega Image, de astă dată situate în Capitală, au fost verificate: cel situate pe Bd Timișoara nr. 35 și cel din Șos. Iancului nr. 4.
” Mega Image din nou! Deja par mega probleme! 4 din 4! Povestea va continua, ca mesaj de fermitate! Vrem Mega Respect, Mega Calitate, Mega Conformitate, dacă tot suntem MEGA IMAGE!
Până la acel moment, rămân MEGA SANCTIONAȚI!
Și continuăm…Picătura chinezească varianta mega!” – Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Echipele Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București au constatat, în urma controlului, abateri importante de la legislația în domeniu, care au condus la aplicarea unor amenzi contravenționale în valoare de 31.000 lei.
La acestea s-au adăugat măsuri complementare de:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a produselor cu deficiențe
– oprirea temporară a prestarii de servicii până la remedierea deficientțlor constatate, pentru ambele unități
– a fost propusă sancțiunea complementară de închidere temporară a unității, pe o durată de cel mult 6 luni, pentru unul dintre cele două magazine.
Deficiențele constatate de comisarii ANPC au fost:
– comercializarea unor produse congelate neconforme (legume și produse din carne cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață)
– comercializarea unor fructe și produse din carne cu modificări organoleptice evidente și urme de mucegai
– comercializarea a diverse sortimente de salate fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului, deși acestea aveau valabilitate 2 zile de la deschidere
– comercializarea unor produse preparate în zona de gătire a magazinului fără informare asupra orei de producție, deși acestea aveau valabilitate două ore din momentul producției
– utilizarea unui spațiul de expunere al produselor preambalate și congelate neigienizat, cu resturi de etichete, impurități mecanice, insecte moarte (muste si gandaci de bucatarie)
– prezența, în sistemul de ventilație al vitrinelor frigorifice de expunere a produselor la vânzare, a prafului în strat grosier, ruginei, a vopselei exfoliate
– utilizarea unor vitrine frigorifice cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu resturi și reziduri alimentare
– grătarele raionului de rotiserie erau neigienizate,  prezentând un  strat gros de arsură și grăsimi
– rafturile din lemn ale raionului de patiserie prezentau un grad avansat de uzură, iar în jurul acestora se aflau capcane de gândaci,
– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate.