GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
În cadrul întâlnirii pe care conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în ultima zi a lunii ianuarie, pentru a se asigura că aceștia sunt pregătiți să aplice prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022, președinte Autorității, Horia Constantinescu, afirma că ANPC va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceștia.

Drept urmare, pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubricație detaliată în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile Ordonanțelor 118/2021 și 3/2022.

”Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, ASUMATE, pentru a putea cuantifica dimensiunea EXACTĂ a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Formularul expediat de ANPC către furnizorii de energie poate fi găsit la linkul de mai jos

https://forms.gle/ZczGfVbZTkew3Nh69