GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat în premieră, în acest domeniu de activitate, după modelul practicat de alte instituții ale statului, strategia specială de pregătire a operatorilor economici, prin control de fond voluntar inițiat de aceștia, care va intra în vigoare la 15 noiembrie 2022.

Procedura trebuie să urmeze câteva etape:

este necesar să depună o cerere către comisariatul regional pentru protecția consumatorului (CRPC) pe raza căruia are sediul social al companiei
Adresele de e-mail ale acestora, pe care le puteți găsi și la pagina Comisariate din cadrul website-ului.

– CRPC București-Ilfov (județul Ilfov și Municipiul București) crpcbucurestiilfov@anpc.ro
– CRPC Prahova (județele Prahova, Argeș, Giurgiu, Dâmbovița, Ialomița, Călărași, Teleorman) crpcprahova@anpc.ro
– CRPC Iași (județele Iași, Neamț, Vaslui, Bacău, Suceava, Botoșani) crpciasi@anpc.ro
– CRPC Cluj (județele Cluj, Bihor, Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Bistrița Năsăud) crpccluj@anpc.ro
– CRPC Galați (județele Galați, Vrancea, Brăila, Tulcea, Buzău, Constanța) crpcgalati@anpc.ro
– CRPC Timiș (județele Timiș, Arad, Caraș Severin, Hunedoara) crpctimis@anpc.ro
– CRPC Brașov (județele Brașov, Mureș, Alba, Harghita, Covasna, Sibiu) crpcbrasov@anpc.ro
– CRPC Dolj (județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea) crpcdolj@anpc.ro

cererea trebuie să conțină datele de identificare ale operatorului economic: denumirea, adresa sediului social și a tuturor punctelor de
lucru (inclusiv a depozitelor), specificul activității prestate
CRPC căruia i-a fost adresată cererea va comunica data vizitei pe care o va realiza echipa de comisari la operatorul economic care a depus
solicitarea și, în măsura în care este finalizată, și fișa de control care va conține obiectivele acțiunii de verificare.
Prioritate, în procesarea cererilor, vor avea operatorii economici din domeniile:
– HORECA
– comerțul de produse alimentare
– prestarea serviciilor în directă legătură cu sănătatea consumatorilor.

În urma acestei acțiuni, operatorul economic care a făcut cererea nu va fi sancționat pecuniar, în cazul în care comisarii vor constata neconformități, ci va primi un set de măsuri de remediere, într-un termen rezonabil de execuție, urmând ca îndeplinirea acestora să fie reverificată de ANPC. După ce va fi constatată aducerea la conformitate a deficiențelor, ANPC va aplica, la loc vizibil, un semn distinctiv, care va certifica această stare de fapt consumatorilor.

Pentru că instituția noastră nu poate promova acțiunile unui operator economic sau a altuia, pentru a nu fi acuzată de părtinire, în aceste cazuri, va face publice datele și imaginile de dinainte și de după control, precizând că, din punctul de vedere al ANPC, condițiile de lucru ale operatorului respectiv au fost aduse la normalitate, conform legislației în vigoare, în domeniu.

Sari la conținut