GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a inițiat, pe 31 ianuarie 2022, o întâlnire cu reprezentanții furnizorilor de energie electrică și gaze naturale, ca urmare a perioadei dificile generate de liberalizarea prețurilor la energie, pe care consumatorii o traversează, în ultimele luni, precum și ca urmare a numărului mare de reclamații, pe această temă, adresate Autorității.

Reuniunea desfășurată online, condusă de președintele ANPC, Horia Constantinescu, secondat de vicepreședintele Mihai Culeafă și directorul general Paul Anghel, a beneficiat de prezența factorilor de decizie ai celor mai mari jucători din domeniul energiei electrice și gazelor naturale, care furnizează aceste servicii consumatorilor persoane fizice, în România.

Scopul întâlnirii a fost discutarea deschisă a principalelor probleme apărute în piață, în ultima perioadă, semnalate de reprezentanții ANPC, și modul în care pot fi identificate căi de rezolvare a acestora, cu atât mai mult cu cât, începând de la 1 febriarie 2022, vor intra în vigoare prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 3/2022, care aduc un plus de reglementare, în acest domeniu.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a expus pe scurt punctul de vedere al autorităților și a făcut un apel la dialog deschis și la colaborare către operatorii economici din domeniu, astfel încât să fie preîntâmpinate situații cum au fost cele întâlnite cu câteva săptămâni în urmă, iar drepturile consumatorilor să fie respectate, exact așa cum prevede legea.

De asemenea, au fost discutate concret modul în care trebuie comunicată și etapizată facturarea întârziată, astfel încât să nu mai fie prezente erori de calcul sau cumulări, modul în care trebuie să fie explicate rubricile conținute în facturile de energie electrică și gaze naturale, precum și posibilități de expunere într-un limbaj comun a unor detalii tehnice poate greu de înțeles de către consumatori și posibilitățile de acțiune în cazurile în care ajustările tehnice aferente operării sau facturării necesită o anumită perioadă de timp.

În acest sens, președintele ANPC a solicitat ca operatorii economici să își desemneze minimum două persoane de contact, la nivel de top, care să comunice permanent pe această temă cu cei trei reprezentanți ai conducerii ANPC, prezenți la întâlnire, astfel încît să poată fi evitate pe viitor eventualele inadvertențe între prevederile legii și modul în care aceasta este aplicată. De asemenea, sunt așteptate propunerile și sugestiile operatorilor economici din domeniu pentru a răspunde provocărilor actuale ale pieței, care vor fi analizate cu maximă atenție și reunite într-un mod coordonat de conduită comercială față de comsumatorul casnic, în contextul actual.