GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului

WhatsApp trebuie să informeze mai bine consumatorii cu privire la utilizarea datelor lor personale.
Astăzi, Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC) au trimis o scrisoare către WhatsApp, în care îi cer companiei să clarifice modificările pe care le-a făcut în 2021 la termenii și politica sa de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația UE privind protecția consumatorilor.

Comisarul pentru Justiție, Didier Reynders , a declarat: „WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg cu ce sunt de acord și cum sunt utilizate datele lor personale, în special atunci când sunt partajate cu partenerii de afaceri. Mă aștept de la WhatsApp să respecte pe deplin regulile UE care protejează consumatorii și confidențialitatea acestora. Acesta este motivul pentru care am lansat astăzi dialogul oficial. WhatsApp are termen până la sfârșitul lunii februarie să revină la noi cu angajamente concrete cu privire la modul în care ne vor aborda preocupările.” 

În urma unei alerte de la Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC), Comisia și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, sub conducerea Agenției Suedeze pentru Consumatori, solicită WhatsApp să explice cum își respectă obligațiile conform legislației UE privind protecția consumatorilor.
Întrebările vizează dacă consumatorilor le sunt oferite informații suficient de clare cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții ale companiei; corectitudinea notificărilor în aplicația WhatsApp, care îi determină pe consumatori să accepte noii termeni și politica de confidențialitate; și dacă consumatorii au o oportunitate adecvată de a se familiariza cu noile condiții înainte de a le accepta.
Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor sunt, de asemenea, preocupate de schimbul de date personale ale utilizatorilor între WhatsApp și terți sau alte companii precum Facebook/Meta.
WhatsApp are termen până la sfârșitul lunii februarie să interacționeze cu Comisia și autoritățile.