GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
GUVERNUL ROMÂNIEI
AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU
PROTECȚIA CONSUMATORILOR

Telefonul consumatorului
0219551

Tariful către acest număr de apel va fi considerat apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al inițiatorului
Pe data de 23.11.2021, echipe de control ale Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (CRPCR) București-Ilfov, coordonate de președintele Autoritîții Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Mihai Culeafă, au efectuat ample verificări privind respectarea prevederilor legale din domeniu la Halele Centrale Obor, una dintre punctele comerciale de referință ale Capitalei.
Au fost controlați 26 operatorii economici cărora le-au fost aplicate 30 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 365.000 lei și 2 avertismente.
De asemenea, au fost dispuse măsuri complementare, respectiv:
– oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a cantității totale de circa 11,5 tone produse alimentare nesigure, în general carne, produse din carne și produse lactate
– oprirea temporară a prestării serviciilor  pentru 25 operatori economici
– propunerea închiderii unității pe o durată de cel mult 6 luni pentru societatea care administrează Halele Centrale Obor
Comisarii CRPCR București-Ilfov au constatat următoarele deficințe:
– nerespectarea temperaturii de depozitare și expunere spre vânzare recomandată de producător
– expunerea spre vânzare în afara spațiilor frigorifice (comercializare la temperatura mediului ambiant) pentru carne, produse din carne și produse lactate
– utilizarea unor vitrine frigorifice igienizate necorespunzător (zone cu rugină, resturi alimentare, acumulări de gheață murdară, insule de mucegai etc.)
– comercializarea unor produse alimentare nesigure și a unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
– existența căilor de acces cu gresie spartă, a diferenței de nivel, a treptelor deteriorate nemarcate, care constituie un pericol pentru cumpărători.
„Cel mai mult m-au impresionat oamenii care veniseră în piață la cumpărături și vedeau, odată cu noi, mizeria pe care o descopeream în galantare. Nu ne venea să credem; nici nouă, nici lor. 
Vreau să sublinez un lucru foarte important: niciodată nu ne-am dorit închiderea activității unui operator economic. Nu acesta este scopul nostru!
Dar mesajul este  unul  foarte scurt: 
Faceți curățenie, respectați reglementările în vigoare și, astfel, vă puteți relua activitatea.
Alegerea este doar a operatorilor economici. Curățenia în spațiile comerciale, vitrine igienizate și conforme sau depozitarea corectă a mărfurilor sunt lucruri absolut normale, nu excepții.
Sănătatea oamenilor nu se negociază, iar noi manifestăm toleranță zero față de cei care arată respect zero consumatorilor”, a declarat Mihai Culeafă, președintele ANPC.