Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a derulat campanii de consiliere și prevenție cu operatorii economici din principalele zone turistice din România.
În contextul minivacanței de Rusalii, ANPC pune la dispoziția consumatorilor un serviciu de permanență, pregătit să intervină prin acțiuni de control, în cazul unor eventuale sesizări.
” Sănătatea și viața consumatorilor sunt mai importantedecât orice. De aceea nu trebuie să ignorăm nici o recomandare sau informație care îi ajută pe consumatori să fac alegerile corecte” – Sebastian Hotca, președinte intermar ANPC.
Pentru orice situație apărută, vă recomandăm să încercați o soluționare amiabilă a problemei, cu operatorul economic și, în cazul unui refuz sau dacă drepturile nu vă sunt respectate, puteti să depuneți o reclamație la ANPC sau la alte instituțiiale statului, în funcție de competența fiecăreia, conform prevederilor legale.
De asemenea, puteți folosi Telefonul Consumatorului 021-9551, urmat de codul județului, pe care îl găsiți pe site-ul Autorității, www.anpc.ro.
Dacă optați pentru o călătorie în afara țării, nu neglijați să vă informați, în prealabil, din surse autorizate, de eventualele probleme legate de trafic, condiții meteo sau alte informații utile, necesare pe drum sau referitoare la destinație.
Dacă aveți probleme legate de zboruri operate de transportatori cu sediul în alte state membre ale UE, plus Norvegia și Islanda, sau probleme cu achizițiile transfrontaliere de la comercianți din alte state membre ale UE, plus Norvegia și Islanda, vă puteți adresa cu o solicitare către Centrul European al Consumatorilor din România. ECC Romania vă oferă în plus sfaturi și informații utile pentru călătoriile sau achizițiile dumneavoastră transfrontaliere pe care le puteți găsi pe site-ul https://eccromania.ro/.